HP összevágás

Sziasztok!

Épp most néztem meg IMDb-n egy most kijött Harry Potteres videót. És hát, mit ne mondjak. Alaposan megsirattam. Nagyon jól összevágták, tényleg összefoglalták benne az egész sorozatot, láthatóak benne a színészek, ahogy felnőttek, a beválogatott mondatoknak pedig mintha több jelentése lenne így a trailerben, mint egyébként.

Lehet, hogy már túlragozom, de két mondat nagyon megmaradt bennem, mert több jelentést érzek bennük ennek a trailernek a tükrében. Az egyik, amikor Ron azt mondja, hogy "We can end this", azaz mi be tudjuk fejezni/Mi befejezhetjük. Nekem ez kicsit olyan, mintha nem csak a tényleges háborús jelentése miatt vágták volna be, hanem azért is, mert ez az egész sorozatra vonatkozik, az egész lázra, ami a könyvek és a filmek körül voltak, és aminek most bizonyos szempontból vége szakad. Hiszen hiába jelent meg a hetedik, befejező kötet, tudtuk, hogy lesz még film. De most már ennek is vége. :'(

A másik ilyen jelenet, amikor Harry elmegy Voldemorthoz, és Voldemort azt mondja: "Harry Potter, the boy who lived come to die." Azt már egyszer valahol kifejtettem, hogy nekem a boy who lived kis túlélőre való lefordítása miért nem tetszik, illetve miért nem volt szerencsés. Mert ugye a the boy who lived tényleg jelenti azt szó szerint, hogy a fiú, aki túlélte. De ebben a környezetben, és abban, amilyen hangsúllyal Voldemort itt használja, úgy is értelmezhető, hogy a fiú, aki élt. És így ezzel úgymond kigúnyolja a Harryre aggatott nevet is. De visszatérve az eredeti témára, itt is, amikor Voldemort azt mondja, hogy Harry Potter elérkezett a halálához, akkor kicsit olyan érzésem van, mintha ez nem csak magára Harry-re, a szereplőre vonatkozna, hanem az egész Harry Potter sorozatra. Mert persze Harry Potter élt, él és élni fog, amíg vannak emberek, akik szeretik, és ilyenek szerintem mindig lesznek, de az egész láz, ami köré épült, valószínűleg tényleg véget ér. És én ezt kicsit sajnálom.

Az utolsó film megnézése után tervezek egy ilyen búcsúszösszenetet Harry Pottertől, részletesen majd abban írok erről.

Mindenesetre itt a videó linkje. Beilleszteni sajnos nem tudtam, de ha rákattintotok a linkre, meg tudjátok nézni.

Oszd meg Google Pluson

A szerző: Deszy

Deszy a bloggerkedést fanfictionökkel kezdte, azután hamar más területre nyargalt. Jelenleg könyves blogot vezet, Cassandra Clare rajongói oldalát, előzeteseket feliratoz, és próbál képben maradni a kedvenc színészei és sorozatai tekintetében is.
    Blogger Comment

2 megjegyzés :

  1. ugh tényleg nagyon jó ez a videó! alig várom a filmet!

    VálaszTörlés
  2. Ugye? Nekem eddig ez a kedvencem az összes HP7 előzetes közül. Az első és második felét is beleértve. Annyira jó nézni. Gyanítom ezzel is úgy leszek, mint a Titanic zenéjének klipjével: nem tudom végignézni bőgés nélkül. Ennyi érzelem tör elő belőlem, ahogy nézem, hogy ááá. De mint írtam, majd a film megnézése utáni búcsúszösszenetben kifejtem, hogy mit jelent nekem a Harry Potter. :) Addig nem fárasztalak vele. :)

    És igen, már én is alig várom! :)

    VálaszTörlés