Egyetembezárás

Sziasztok!

Nem tudom, tudjátok-e, kedves olvasóim, de én a Corvinus Egyetem (a régi Közgáz Egyetem) diákjai közé tartozom. Bizonyára már hallottátok a kormány új felsőoktatási tervezetét. Ha nem, akkor néhány szó róla. 
A tervek szerint a jelenlegi 29 egyetem helyett 12 maradna meg állami kézben, a következők: Nyugat-Magyarországi Egyetem, a Pannon Egyetem, a Pécsi, a Debreceni, a Miskolci és a Szegedi Tudományegyetem, a Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, az ELTE, a SOTE, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem és a gödöllői Szent István Egyetem

Ez azt jelentené, hogy a Corvinust szétcincálnák, és a különböző karokat áttennék az ELTE-re, a BME-re és a Szent István Egyetemre, illetve létrehoznák egy új egyetemet, ami átvenné az államigazgatási szakokat. 


A Corvinus "a legjobb nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező intézmény szűnne meg, jelenleg ugyanis az ide járó hallgatóknak van a legnagyobb esélyük arra, hogy külföldi részképzésben részt vegyenek. Az egyetem karai minden rangsorban az élen végeznek, a munkáltatók véleményét vizsgáló felmérésben például a maximális 10 pontból 9,2 pontot kaptak, míg a második helyezett 3,3 pontot ért el - fűzik hozzá.". Az egyetem egyedülálló módon a magyarországi egyetemek közül benn van a saját szakterületén Európa 50 legjobb egyeteme között is. Saját nyelvvizsgaközponttal rendelkezik, és a gazdasági illetve nemzetközi kapcsolatok szakokhoz szükséges szakmai nyelvvizsgák nagy részét nálunk szerzik az egyetemisták. A Corvinus az összesített rangsorban a 4. legjobb egyetem a Felvi szerint, a saját szakterületén, azaz a gazdasági képzésben pedig már évek óta az első. A legmagasabb ponthatárok minden évben a Corvinuson vannak, tavaly a 10 legmagasabb ponthatárból 6 corvinusos volt. Ez sem éppen azt jelzi, hogy rossz lenne az egyetem.


A Közgáz Egyetem annak idején már elérte, hogy nevét egész Európában ismerjék, és külföldön elismerjék az itt szerzett diplomákat. Aztán amikor kitalálták az összevonásokat, kezdhette az egészet szinte elölről, a nulláról, hiszen új névvel kellett megismertetnie Európát, a Corvinus-szal. Most, hogy ez is sikerült, teljesen szét akarják robbantani.
Ne hagyjuk! 

Ezúton is kérlek titeket, hogy lájkoljátok a következő két Facebook oldalt:

Illetve, ha esetleg a Corvinusos diákok által készített "Corvinus volt, van, legyen" feliratú molinóval találkoztok, azt is írjátok alá!

Félreértés ne essék. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem értek egyet azzal, hogy csökkenteni akarják a támogatott egyetemek és főiskolák számát, hiszen valóban vannak intézmények (név szerint egyet sem említenék), ahol megszerzik a diplomát, aminek annyira nincs értéke, hogy úgysem tudnak elhelyezkedni vele. Sajnos, ez valóban így van. DE! A Corvinus nem ilyen.
És ugyan nem szeretek politizálni, de nyilvánvaló, hogy mi a probléma a Corvinus-szal. MSZP-s a rektor, a nevünk régen Marx Károly Egyetem volt, és Marx szobra még mindig áll az aulában. Hogy legkedvesebb miniszterelnökünket idézzem: "balos fellegvár" De könyörgöm! Ez nem a diákok hibája! Mi csak egy olyan helyen szeretnénk tanulni, ahol a megszerzett diploma ér is valamit!

Köszi:
Deszy


U.i.: Ne feledjétek, ez alatt is van bejegyzés!!!!
Oszd meg Google Pluson

A szerző: Deszy

Deszy a bloggerkedést fanfictionökkel kezdte, azután hamar más területre nyargalt. Jelenleg könyves blogot vezet, Cassandra Clare rajongói oldalát, előzeteseket feliratoz, és próbál képben maradni a kedvenc színészei és sorozatai tekintetében is.
    Blogger Comment

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése