Egy legenda borítója készül: Hunger Games

A cikk forrása a tor.coom oldal, onnan fordítottam le. :) Az írója a borító tervezője, Tim O'Brien.


Most már néhány éve annak, hogy néztem a feleségemet, Elizabeth Parisit (a Scholastic egyik művészeti vezetőjét), ahogy már jó ideje egy könyvborítón dolgozott. Sok könyvborító designját elvetik, megváltoztatják, átalakítják, lecserélik és végül elfogadják, ez az ipar természete. Az a konkrét cím, amit hamarosan kiadni készültek Suzanne Collinstól, Az éhezők viadala, végtelenül nehéz feladatnak tűnt. Ahogy a feleségem mondaná, azért, mert olyan sok ember olvasta és szerette a Scholasticnál, és olyan sok embernek volt véleménye arról, hogy milyennek kellene és milyennek nem kellene a borítónak lennie.

Elizabeth rengeteg művészt és megoldást kipróbált, mielőtt megvolt a heuréka pillanata. Az eredeti gondolata az volt, hogy a borítón lennie kellene egy apró madárnak, de aztán ezt félretették, ahogy más tervek és ötletek jöttek. Azt kell mondanom, hogy ezek közül sok figyelemre méltó volt, néhány olyan, mint egy filmplakát, néhány a szereplőkkel, de nem ikonikusan, így újra visszahozták a madárötletet.

A feleségem megkért, hogy készítsek néhány vázlatot, amit jóváhagytak és ami a végső borító lett. Az arany fecsegőposzátát házasítottuk Phil Falco hátterével, ami futurisztikusnak és misztikusnak hatott. A kombináció valószínűleg a legnagyobb könyvborító volt, amiben valaha részt vettem.

A könyv trilógiává vált, és én készítettem az összes borítót.

Köszönet a Scholastic-nak a lehetőségért.


Vázlat a fecsegőposzátához. A nyílnak mindig két szárnya volt (fogalmam sincs, hogy erre mi a szó magyarul, biztos van rá, ha valaki tudja, akkor várom :D), és mindig egy egyedi kúpszerűséget akartam a nyíl fejének. A végső verzióban leegyszerűsítettem.



Kipróbáltam a színeket és az aranyat. Egy bizonyos ponton úgy volt, hogy a nyíl ezüst lesz, ha jól emlékszem. Ezt a végső verzió és e vázlat között feladtuk.



A végső fecsegőposzáta, nem mint madár egy körben, hanem mint szabadon lógó medál lánccal. Ezt a koncepciót elvetettük.



A végső borító. Művészeti vezető Elizabeth Parisi, Phil Falco hátterével és betűtípusával.



A moziplakát. A kísérletek ellenére, hogy újratervezik a borítót egy másik fecsegőposzátával, végül megmaradtak az én elgondolásomnál.


Legenda született...






 
Oszd meg Google Pluson

A szerző: Deszy

Deszy a bloggerkedést fanfictionökkel kezdte, azután hamar más területre nyargalt. Jelenleg könyves blogot vezet, Cassandra Clare rajongói oldalát, előzeteseket feliratoz, és próbál képben maradni a kedvenc színészei és sorozatai tekintetében is.
    Blogger Comment

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése