Rebecca musical

Sziasztok!

Nem tudom, volt-e már szerencsétek a Rebecca - A Manderley-ház asszonya című musicalhez, de ha nem, akkor menjetek el, és nézzétek meg! Nekem november 27-én volt lehetőségem elmenni megnézni, és minden percét imádtam.

A történet alapja már ismert volt számomra, hiszen ez a musical egy regény, Daphne du Maurier azonos című regényéből készült. Olvasni sajnos még nem volt időm, pedig már régóta tervezem, de többféle filmfeldogozásban láttam már. Itt a magyarul is elérhető filmfeldogozások listája: http://port.hu/pls/ci/cinema.film_creator?i_text=rebecca&i_film_creator=1 Ezek közül nagyon tudom ajánlani a 2008-as olasz verziót, nekem az nagyon tetszett. Bár lehet, hogy ebben benne van (sőt, biztos), hogy imádom Alessio Bonit, aki ebben a verzióban a férfi főhőst alakítja.

Alessio Boni Max de Winter szerepében

A történet nagy vonalakban:

"A történetet a musicalben is a főszereplő naiv fiatal nő, "Én" elmesélésében ismerhetjük meg. Egy Côte d'Azur-i szállodában ismerkedik meg Lord Maxim de Winterrel, akinek felesége, Rebecca rejtélyes módon vesztette életét. Gyors udvarlás után ő lesz a második Mrs. De Winter, és férjével annak vidéki otthonába, a legendás Manderley-be költözik, mely az első pillanattól rideg és barátságtalan számára. Ráadásul nyomasztóan nehezedik rá az első Mrs. De Winter emléke, aki a ház minden tárgyában, szegletében, főképp Mrs. Danvers, a házvezetőnő gondolataiban folyamatosan jelen van. Az új úrnő úgy érzi, hogy Mrs. Danvers minden lépését figyeli, és állandó gyanakvással, rosszindulattal veszi körül. Férje, Maxim is egyre megközelíthetetlenebbnek tűnik számára sötét emlékekkel teli otthonában. A helyzet még tovább romlik, amikor megtalálják a vízbefúlt Rebecca holttestét, és újból vizsgálni kezdik az asszony halálának körülményeit…"

Ugye, hogy izgalmas?

Nos, amitől a legjobban féltem, mielőtt elmentem a musicalre, az az volt, hogy musicalben vissza tudják-e adni azt a hangulatot, amit a történet kelt az emberben. És azt kell mondjam, igen. Ahogy beül az ember megnézni, teljesen magával ragadja.



A díszleteket elképesztően jól használják, a kosztümök is gyönyörűek, a szereplők pedig zseniálisak. Kettős szereposztásban fut a darab, én a Bereczki-Szinetár-Polyák féle verziót láttam, szerencsére, mert szerintem ez a legjobb. De a másik is nagyon jó, szóval arra is érdemes ám beülni! További információkat a darabról ezen a linken találtok: http://operett.hu/operett.php?pid=show&rId=87&evad=7




Van belőle egy kedvenc számom is, aminek a címe Jégmosoly. Ezt Bereczki Zoltán énekli (a másik verzióban Szabó P. Szilveszter, akit imádok, de nekem ez Bereczkivel jobban tetszik). Ha elmondom, hogy a darab közepén vastapsot kapott Zoli, akkor az már sejteti, mennyire zseniális. Nem gondoltam, hogy ezen a darabon sírni fogok, de annyira magával ragadott élőben, ahogy ezt a dalt előadta, hogy bekönnyeztem. És a végén sokan állva tapsoltak! Ennyire jó ez a darab!

Ebben a számban elég sok a spoiler, szóval csak azok hallgassák meg, akiket ez nem zavar:



A musicalben található dalokból cd-t is kiadtak, azt is érdemes megvenni! :)

Nem szaporítom tovább a szót! Tessék megnézni a darabot, ha lehet élőben! Ha ez mégsem lehetséges, akkor pedig legalább a Youtube-on található verziót! :D
Oszd meg Google Pluson

A szerző: Deszy

Deszy a bloggerkedést fanfictionökkel kezdte, azután hamar más területre nyargalt. Jelenleg könyves blogot vezet, Cassandra Clare rajongói oldalát, előzeteseket feliratoz, és próbál képben maradni a kedvenc színészei és sorozatai tekintetében is.
    Blogger Comment

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése