Egy falat történelem




Sziasztok!

Szóval, az első videó, amit szerintem senki nem mulaszthat el megnézni, ez lenne. Bevallom, én is csak nemrég tudtam meg, hogy van ilyen, hála az egyik kvízműsor kérdésének. Kossuth Lajos hangjáról van felvétel! Ez elképesztő. Mármint tudom, hogy a technika fejlődésével lehetővé vált, de eszembe sem jutott, hogy létezhet ilyen. De létezik! Nem vagyok nagy Kossuth-rajongó, igazából mindig inkább Széchenyi fejlesztési tervei mellett álltam volna ki én is, de persze az nem kérdés, hogy hihetetlenül nagy alakja hazánk történetének. Amikor meghallottam a hangját, kirázott a hideg. Ez a felvétel maga a történelem!


Az ember bele sem gondol, amíg nem hall egy ilyen videóról, hogy nem tudjuk, hogy a történelem legnagyobb alakjainak, legnagyobb szónokainak milyen hangja volt. Mély bariton vagy épp ellenkezőleg, zengően magas? Valószínűleg sosem tudjuk meg, hogy milyen hangja volt például Napóleonnak. Kinek is jutna lejegyezni egy kortársának hangszínét? Ír arról, hogy milyen hatásosan beszél, hogyan érinti meg a közönséget, miről szónokol, de arról, hogy milyen maga a hang, nem nagyon tudunk. Pedig ezek az írásos források tudnak csak informálni a régi idők nagyjairól. Ilyenkor nagyon rölük, hogy a modern technika milyen csodákra képes. Például Martin Luther King beszédét már minden probléma nélkül elérhetjük. :)


Oszd meg Google Pluson

A szerző: Deszy

Deszy a bloggerkedést fanfictionökkel kezdte, azután hamar más területre nyargalt. Jelenleg könyves blogot vezet, Cassandra Clare rajongói oldalát, előzeteseket feliratoz, és próbál képben maradni a kedvenc színészei és sorozatai tekintetében is.
    Blogger Comment

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése