Arcimboldo :)

Sziasztok!

Bizonyára ismeritek a régi feladványokat, amikben az a feladat, hogy a különböző betűkből összeálló fejek neveit kitalálja az ember. Régen én magam is csináltam hasonlókat, anélkül, hogy tudtam volna, volt egy rendkívül tehetséges festő, aki ezt az egészet megalapozta.

Arcimboldo vicces figurának tűnhet, és valószínűleg az is volt, de mielőtt bárki leszólná, hogy nem tud festeni, két dolgot leszögeznék:
1. Festett "rendes" képeket is.
2. Ha közelről megnézi az ember, láthatja, hogy minden apró része ki van dolgozva, és elképesztő kreativitás kellett ahhoz, hogy ezeket a kompozíciókat kitalálja.

Én pár éve kerültem közelebbi kapcsolatba vele, rögtön megszerettem, és őt választottam egy művészeti versenyen témámul. (Nehogy félreértsétek, rajzolni nem tudok. Ez művészettörténet verseny volt. :D) És nem is bántam meg, mert az élete és a képei is érdekesek, és hála neki, megnyertem a versenyt is. És azóta, legnagyobb örömömre, egyik képét láthattam is saját szememmel. Nem is számítottam rá, amikor rábukkantam a festményre a Szépművészeti reneszánsz kiállításán.

De nem csigázlak titeket tovább, jöjjenek a képek!

A négy elem (Tűz, Levegő, Víz és Föld sorrendben)


Ugyanezt megcsinálta Arcimboldo a négy évszakkal is, több változatban, de most nem tenném be az összeset, remélem nem gond. Ha érdekel titeket, felteszem azokat is, és még sok infóm van főként a négy elem sorozatról.

Helyette egy érdekesség. Két képe is van, amik amellett, hogy különböző tárgyakból összeáll egy fej, még egy különlegességgel bírnak. Fejreállítva egész mássá alakulnak!

Ezt a képet láttam a saját szememmel! Egy tükörrel volt kiállítva, hogy mindkét verziót megcsodálhassuk.





Ééés, még mindig nincs vége. :D
Nem hiszem, hogy tudjátok, hogy két keresztnévvel vagyok megáldva. A becenevem, Deszy, a Mercédeszből jön. A másik nevem a Flóra, és nagyon örültem, amikor rájöttem, hogy Arcimboldo festett egy ilyen című képet.


És végül, de nem utolsósorban törjön elő belőlem most is az olvasó lélek. A könyvtáros:


Írjátok meg, nektek hogy tetszenek a képek? Bejön Arcimboldo stílusa, vagy távol áll tőletek?
Oszd meg Google Pluson

A szerző: Deszy

Deszy a bloggerkedést fanfictionökkel kezdte, azután hamar más területre nyargalt. Jelenleg könyves blogot vezet, Cassandra Clare rajongói oldalát, előzeteseket feliratoz, és próbál képben maradni a kedvenc színészei és sorozatai tekintetében is.
    Blogger Comment

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése