Hogy valósítják meg a Melanie/Vándor különbséget?

Sziasztok!

Bizonyára sokatokban, akik olvastátok A burok című könyvet Stephenie Meyertől, felmerült a kérdés, vajon hogyan fogják megvalósítani filmen az egy testben lakó Melanie/Vándor dolgot. 

Mert ugye a regényben a fő hangsúly az érzelmeken van, Melanie és a Vándor, de főleg a Vándor érzelmein. Kezdetben ott az újdonság érzése, ahogyan szokja az új testét, és rájön, hogy nincs egyedül, közben pedig az új, emberi érzések. Aztán ott van a szerelem, amit mindketten éreznek Melanie-val. Aztán végigkövetjük, ahogyan a Vándor próbálja feldolgozni, vajon mit is érez ő, és nem Melanie. Rájön, hogy ő maga is szereti Jamie-t, Melanie öccsét, rájön, hogy barátságot érez Melanie iránt, és szerelmet Ian iránt. Rájön, hogy az emberiségben van jó is, és döntenie kell, melyik oldalra áll.

Másrészt itt az egy testben két lélek probléma, ami a nagyobbik gond. Hiszen míg egy könyvben könnyen le lehet írni a Melanie és Vándor között lejátszódó relatíve néma párbeszédeket, addig filmen ezt nehézkesebb megvalósítani.

Vajon milyen módszert választanak a film készítői?

Most találtam egy képet, ahol egy tipikusan a skizofréniát bemutató eszközt használnak, a tükröt. Több olyan filmben láthattuk már ezt az eszközt, amelyben a szereplő tudathasadásos állapotban van: pl. a Gyűrűk urában Gollam a víztükörben látja magát, így effektíve képes önmagával vitatkozni. Ebben az esetben - és a többi skizofréniás film esetében - persze könnyebbséget jelent, hogy a két radikálisan különbözik egymástól, általában az egyik érzelmes, gyengébb, a másik viszont agresszív, támadó. (Mint Gollam esetében is.) Ez viszont Melanie és a Vándor között nem áll fenn, bár az igaz, hogy Melanie a határozottabb, cselekvőbb, Vándor pedig a higgadt, békés, mindent jól átgondoló. Úgyhogy ha engem kérdeztek, akkor ezekre a tulajdonságaikra rá fognak erősíteni a hatás kedvéért.

Na, akkor lássuk azt a képet, ami miatt ez a poszt megszületett!


Na, mit gondoltok?

Nyilván lehet még eszközként használni a szereplők hangját, ilyen rengetegszer előfordult már a filmtörténelemben. Ez az eset, amikor mintha gondolatolvasók lennénk, belehallgatunk a szereplők gondolataiba.

Nem vagyok filmes, szóval fogalmam sincs, hogy a tükör kivételével hogyan is fogják megoldani ezt a kettős jellemet, de nagyon kíváncsi vagyok, mert a filmben pontosan Vándor és Melanie kapcsolatán, illetve Vándor ébredező érzésein, önmaga keresésén és megismerésén van a hangsúly. Nem lesz könnyű feladat, de nagyon szorítok, hogy jól megoldják!

Saoirse Ronan pedig felkötheti a gatyáját, mert mind az arcán megjelenő érzelmek és érzelemváltozások tekintetében, mind pedig Melanie és Vándor beszédének, beszédstílusának, hangjának különbözőségében rendkívül nagy szerep hárul rá.
Oszd meg Google Pluson

A szerző: Deszy

Deszy a bloggerkedést fanfictionökkel kezdte, azután hamar más területre nyargalt. Jelenleg könyves blogot vezet, Cassandra Clare rajongói oldalát, előzeteseket feliratoz, és próbál képben maradni a kedvenc színészei és sorozatai tekintetében is.
    Blogger Comment

1 megjegyzés :

  1. Szeretem a könyvet. De elolvasás után az volt az első gondolatom, az volt, hogy ebből hogy lesz film?
    Nagyon nehéz dolguk lesz az biztos, főleg Saoirsenak, de a két srácnak is a készítőkről nem is beszélve.
    A tükörre én gondoltam, de az már olyan elcsépeltnek tűnik, viszont a biztonsági játék miatt benne lesz. A többi majd kiderül. Én nagyon szurkolok nekik :)
    Viszont a barlangról megdobhatnának minket már egy képpel, annyira kíváncsi vagyok rá :D

    Mindenesetre jövő márciusra be van tervezve a mozi :D
    (Meg november ami tuti: Futótűz, és a Csontvárost is megnézném már jövőre :))

    VálaszTörlés