Molymizéria


Sziasztok!

Nem szeretnék véleményt nyilvánítani, de nekem erről az egészről, ami most a Moly.hu-n zajlik, egy eset jut eszembe, amit marketingből tanultunk. Aki tanult ilyesmit, lehet, hogy ismeri is.

Történt ugyanis, hogy Dave Carroll a United Airlines szolgáltatásait vette igénybe - magyarul repült :D -, és a drága gitárját csomagként kellett feladnia. Ezzel önmagában még nem lenne probléma, viszont ezúttal baj történt - összetört a gitár, mert a United munkatársai nem megfelelő odafigyeléssel dobálták ki a csomagokat a csomagtérből. Dave Carroll kártérítést kért - joggal -, amit azonban nem kapott meg.

Dave Carrollnak azonban nem véletlenül volt gitárja, ugyanis egy bandában zenélt. Annyira felháborodott azon, ami vele történt, hogy írt egy dalt az esetről. Ő az:




Aki tud angolul - meg mondjuk a kép is elég árulkodó -, az érti, hogy a dalban vicces formában panaszkodik a repülőtársaságra. A számhoz elkészült a fent látható klip is, amit feltöltöttek Youtube-ra. Alig egy nap alatt 150.000-es nézettséget produkált, körülbelül egy hónap alatt pedig 5 millióra nőtt ez a szám.

A repülőtársaság megítélése egyre romlott, és érezhetően csökkent a forgalmuk. A videó nézettsége pedig egyre csak nőtt, végül CD is készült a dalhoz, azóta pedig már létezik United Breaks Guitars 2 és 3 is. Végül a United Airlines-nak kellett könyörögnie, hadd fizessék ki a gitárt, hadd kárpótolják a férfit. Persze akkor már késő volt, a baj megtörtént, és onnan talpra állni sokkal nehezebb volt, mintha nem történt volna semmi. Mindez azért, mert nem voltak hajlandóak kifizetni azt az egy szál gitárt.

Kicsit ezt érzem ezzel az egész Moly dologgal kapcsolatban is. Lehet rajta vitatkozni, hogy kinek volt igaza. Azt mindenki döntse el, hogy szerinte kinek. Mindenesetre az biztos, hogy bár "csak" néhány blogger kizárásáról volt itt szó, de hasonlóan az egy szál gitárhoz, a trutyi egyre nőtt és nőtt, a feszültséggel együtt, további kilépéseket és - valljuk be! - rossz hangulatot teremtve. Mert bizony ennek a néhány bloggernek nem a Moly volt az egyetlen módja arra, hogy véleményt nyilvánítsanak, ahogyan ezt már a botrány elején is lehetett tudni. (Hiszen alapból is egy blogos bejegyzés-kommentelés generálta az egészet.) 

Üzleti szempontból a Moly ezzel nagyon nem tett jót sem magának, sem a még megmaradt felhasználóknak - nem is beszélve persze a kirúgott bloggerekről. Ugyanis ezzel a saját megítélésüknek is rosszat tettek. A Moly - még akkor is, ha mindenki hobbi szinten dolgozik a működéséért, amennyire tudom - egy vállalkozás, és annak most már elég nagy, rengeteg felhasználóval. Ennek az egésznek köszönhetően most rengetegen fognak átpártolni más oldalakra - pl. a hasonló elven működő Goodreads-re -, és a bizalmat és a régi hangulatot visszahozni már nehéz lesz. Mert ha egy gitár egyszer összetört...
Oszd meg Google Pluson

A szerző: Deszy

Deszy a bloggerkedést fanfictionökkel kezdte, azután hamar más területre nyargalt. Jelenleg könyves blogot vezet, Cassandra Clare rajongói oldalát, előzeteseket feliratoz, és próbál képben maradni a kedvenc színészei és sorozatai tekintetében is.
    Blogger Comment

1 megjegyzés :

  1. Hát, igen. Nem kevés probléma van a Moly-al. Remélhetőleg nem fog lesüllyedni a Merengő "színvonalára".

    VálaszTörlés