Vélemény: Breaking Dawn 2.

Sziasztok!

Ígértem véleményt a filmről. Lehet, hogy kicsit kusza, és nem a legszebb megfogalmazás. Most ennyi tellett tőlem. :) 

Először is szeretném leszögezni, hogy az elején spoilermentesen írok, de van egy-két rész. Ezek mellett képtelen vagyok spoiler nélkül elmenni, de ezt jelezni fogom. :)

Kezdeném a főcímmel, ami nekem nagyon-nagyon tetszett. Kicsit visszaidézte az eredeti Twilight hangulatot is nekem, meg összefűzte az egész sorozatot. Nekem nagyon tetszett. Bár a kedvencem még mindig az Eclipse marad a kezdésben. :)

Az ezután következő rész viszont számomra elég lapos volt. A könyvhöz képest is, meg önmagában is. Kicsit túl könnyen ment minden, valahogy nem is tudom... Arról nem is beszélve, hogy gyakorlatilag a film első tíz percét már láttam darabokban, mert vagy előzetesekbe került bele vagy külön részletként.

Renesmee. Az animáció szerintem még mindig szörnyű. Értem én, hogy vámpírgyerek, nem nézhet ki úgy, mint egy rendes. De a felnőttek sem néznek ki annyira máshogy! Ez a gyerek egyszerűen szörnyű. Hátborzongató és nevetséges egyszerre. Mondom mindezt úgy, hogy nagyon értékelem, hogy igyekeztek átültetni Mackenzie Foy arcvonásait a kisebb gyerekekre is. De akkor is furcsa maradt. Mondjuk hozzátenném, hogy amikor már megnő Nessie, akkor Mackenzie egyszerűen gyönyörű! De tényleg. És ahogy Kristennel és főleg Robbal kinéz! Tökéletes!

Aztán megint jött egy rész, amit láttunk. És szexjelenet. Egészen őszintén értetlenül állok azelőtt, hogy 16-os karikát kapott a film. Szerintem teljesen indokolatlan.

Úgy alapból az egész első részre szerintem jellemző, hogy mintha csak kellék lenne a film második feléhez. És ezért kicsit lapos. Van benne egy-két jelenet, ami mondjuk nagyon feldobja, azokon az egész mozi jót nevetett. (Bár kettőt már ebből is láthatott az, aki megnézte a kiadott videókat.) De nekem ettől még nem az igazi. A könyv alatt izgultam Bellával, és boldog voltam. A filmben csak néztem. Tetszett még, hogy Nessie-nek is van dala, bár örültem volna egy kicsit hosszabb verziónak.

Volturi. Muszáj róluk írnom, mert ők és a nomádok vitték el a hátukon a filmet. Tényleg. Valahogy elnyomták Cullenéket teljesen. Michael Sheen zseniális, végre hagytak neki teret, hogy ezt megmutassa. És én Jamie Campbell Bowert is imádtam. Annyira elvetemülten meg akarja ölni Cullenéket. Azok a félmondatok, meg ahogy néz.

És akkor ami tényleg nagyon-nagyon jó volt: a nomád vámpírok. Én alapból imádom Lee Pace-t, aki ugye Garrettet játszotta, de ő egyszerűen zseniális! Nem beszél sokat, de amikor igen, az nagyot üt. Tetszett Alaistair, bár az ő szálát kicsit lezáratlannak érzem. Imádtam hallani a rengeteg akcentust! És ha már akcentus, a román vámpírok! Úristen! Nagyon jól megcsinálták őket! Bár azon gondolkoztam, hogy ha nem tudom, hogy románok, és nem ismerem meg az akcentusuk. Kiderült egyáltalán, hogy onnan jöttek? Ja, és Benjamin. Az a pajkos mosoly! Te jó ég! Annyira Benjamin volt!

És akkor megérkeztünk a részhez, amire az egész filmet kihegyezték: a csatajelenet. Erről pedig igen nehéz spoiler nélkül beszélni. Legyen elég annyi, hogy nagyon látványos az egész, és én annak ellenére, hogy olvastam a könyvet, teljesen sokkoltan ültem a moziban. Nem tudtam, hogy ebből mi lesz. Elképesztő csavart tettek bele, le a kalappal!

A végéről szintén nehéz beszélni annak tükrében, hogy nem beszélhetek a csatáról. De tetszett, hogy vethettünk még egy pillantást a felnőtt Jake-re és Nessie-re, és az is tetszett, hogy hol fejeződött be a film. Valahogy annyira adta magát, és így lett kerek az egész.

A végefőcím pedig... Nagyon jó ötlet volt, hogy minden a sorozatban valaha szereplőt láttunk megint. Valahogy az egészet összefoglalta kicsit. Tökéletes búcsú volt.

SPOILERES RÉSZ!

Edwardot imádom. Komolyan mondom, van egy pár olyan jelenete, ahol annyira Edward. Tetszik, amikor nézi, hogyan „harcol” Bella Jake-kel. És mosolyog. Nagyon vicces. Edward végre boldog. A Nessie-vel közös jelenetei nagyon cukik, és jó látni, hogy végre teljes. De közben ott van a komoly Edward is, aki vívódik, amiért másokat harcba hív. Őt nagyon eltalálták.

Charlie és Jake vetkőzése. Ezt a jelenetet nagyon vártam, és komolyan mondom, nem csalódtam. Nagyon viccesre sikeredett. De a Charlie-val kapcsolatos másik dolog. Komolyan nem értem, hogy is van az a jelenet, amikor elmondják neki, mi történik. Vagyis nem mondják el neki. A könyvben legalább nem akarta tudni, ezért nem mondtak neki el mindent. De ez valahogy a filmben szerintem nagyon furcsán jött ki. Nekem az egész... nem jött át.

A csatajelenet. Jesszus! Hát én konkrétan sokkot kaptam! De tényleg. Amikor Carlisle. De akkor még azt mondogattam, hogy amíg nem gyújtották fel, addig nincs gáz. De amikor Jaspert már meg is gyújtották, már kezdtem félni. Csak az járt a fejemben, hogy oké egy kis változtatás, de csak nem merték ennyire megváltoztatni, mert akkor meglincselik őket a rajongók! Aztán meghalt Seth, és a szívem szakadt meg. Írtam már korábban egy történetet Seth haláláról, de ez a jelenet akkor is teljesen megdöbbentett. Jake reakcióját erre imádtam! Annyira szívszaggató volt. Aztán Leah is... Viszont ahogy egyesével levadászták Jane-t, Caiust (az nagyon jó lett, szegény Jamie feje xD)... Azt hittem Jane-t majd Bella győzi le, pontosan a képességeik miatti ellentétekből következően, de Jasper miatt megérdemelte Alice ezt. Aztán az, ahogy Marcus meghalt. Zseniálisan illett hozzá. De a legjobb ebben is Aro volt. Imádtam, hogy a két gondolatolvasót és Carlisle halála után a két vezetőt állították szembe egymással. És lehet mondani, hogy nem fair, hogy Bella és Edward ketten küzdöttek egy ellen, de ezzel pontosan azt mutatták meg, hogy ha valakit szeretnek, akkor annak van segítsége. Az a rettegés Aro szemében. Úristen! Zseniális volt.

És amikor végül kiderült, hogy az egész csak látomás volt. Az egész mozi nevetett. Megkönnyebbültünk. Az ötlet valami elképesztő. Bár itt jegyezném meg, hogy azért volt kicsit érdekes a dolog, mert a filmben Aro folyamatosan tapizgat mindenkit (és Nessie is), és szinte soha nem látjuk, hogy mit látnak/mutatnak. És akkor a végén véletlenül pont akkor egyszer igen. De annyira jó ötlet volt, hogy ebbe sem tudok belekötni.

A vége. Azt már írtam, hogy nagyon örülök neki, hogy még egyszer láttuk a felnőtt Nessie-t Jacobbal. És már kezdtem megijedni, hogy nem lesz benne az a rész, amikor Edward úgymond elismeri Jake és Nessie kapcsolatát. Imádtam, amikor a könyvben fiamnak hívta. Kicsit furcsa, de mindig megkönnyezem azt, amit jelent. Meg illik a régies Edwardhoz. Örülök, hogy végül a filmbe is belekerült valami ilyesmi, bár nem ott és nem teljesen úgy.

A rét jelenet. Tökéletes helyszín. Minden ott kezdődött és mindennek ott van vége. Végigvonul az egész sorozaton, imádom! A Bella gondolatais részt is imádtam, bár szerintem kicsit jobban is megcsinálhatták volna. Nem mindenkinek esett le, hogy most akkor ott mi is történik.

SPOILER VÉGE

Összességében tetszett, bár elég hullámzó volt a kicsit lapos és a nagyon izgalmas között. Természetesen kötelező azoknak, akik az eddigiek látták, és végre a pasik is örülhetnek a harcjelenetnek! :)
Oszd meg Google Pluson

A szerző: Deszy

Deszy a bloggerkedést fanfictionökkel kezdte, azután hamar más területre nyargalt. Jelenleg könyves blogot vezet, Cassandra Clare rajongói oldalát, előzeteseket feliratoz, és próbál képben maradni a kedvenc színészei és sorozatai tekintetében is.
    Blogger Comment

3 megjegyzés :

  1. Szia!
    A csatajelenethez szólnék hozzá - szóval spoileres a megjegyzésem.
    Amikor Carlisle elvesztette a fejét, úgy néztem egyet. Nem vagyok vámpírrajongó, sőt. Az Edward-Bella-Nessie triót utálom is, ahogy vannak, de a többi Cullent kedvelem. Mégis, Carlisle-nál nem éreztem sem aggodalmat, sem semmi hasonlót, pont azért, mert még nem égették el.
    Aztán, mikor láttam, Sethet kinyiffantották, megráztam a fejemet. "Na, ilyet nem játszunk." - Ez volt az, ami átsiklott az agyamon, és innentől biztos voltam benne, hogy ez nem valóság. Előtte sem paráztam, hogy jaj, tényleg meghalnak, de hát... Sethet kinyírni, meg Leah-t is utána, nevetséges. :D Tudod, a vámpírok felőlem felfordulhatnak, de a kedvenc bundásaim, na, ők aztán nem. :D
    Abban teljesen igazad van viszont, hogy Jake reakciója nagyon jó volt, meg Aróék halálát is eltalálták. :)
    Á, én amúgy is Seth meg Jake miatt mentem el megnézni a filmet, bár előbbi sajnos nagyon keveset szerepelt... :( Nekem ő a szívem csücske, az egészben a kedvencem. :D Miatta vettem meg két kötetet olaszul is - mert hát az utolsó kettőben volt benne. :D Olvastam azt a novelládat, amiben kinyiffantottad szegénykémet, azt hiszem, kritikát is írtam hozzá, hm. Na, mindegy, nem fárasztalak a fanatikus Seth-mániámmal, csak azért jó valahová ezt is leírni. xD
    Meg egyébként az egész véleményedet jó volt olvasni, tök jól összeszedted a dolgokat.
    Ruby

    VálaszTörlés
  2. No hát most értünk haza a filmről. Ez volt a névnapi ajándékom másik fele. Azt kell hogy mondjam, még mindig sokkos állapotban vagyok. SPOILER!!!



    Carlisle... Jasper... Seth... Leah... ha még 1 percig húzzák, én felállok és kimegyek a teremből. Azt mondtam, hogy ezt nem tehetik meg. A moziban is az előttünk ülők csak rázták a fejüket, főleg a nők, akik olvasták. Mellettem a vőlegényem meg csak nézett, hogy akkor Úristen, mit tett szegény velem, hogy kitolt velem, nem tetszik a film. A szemem kb. akkkorára nyílt, mint Benjamin, meg a többieké. Meg a szám is. Egyszerűen nem hittem a szememnek. Na mindegy. Tény, hogy elképesztően jól megcsinálták az egészet, még mindig a hatása alatt vagyok. Sőt, azt kell hogy mondjam, hogy a barátnőmmel még egyszer megnézem. Moziban. Ez a film nekem megéri még egyszer ezt a pénzt. Tutira! Fanoknak kihagyhatatlan!!! :D

    VálaszTörlés
  3. Spoiler!!
    Hát. Én tökéletesen egyetértek a kritikáddal, a főcím nagyon jó volt, a film eleje viszont túl gyors, túl egyszerű, hogy Bellában teljesen megbíznak, szinte abszolút nem védik Renéesmét, pedig hát a könyvben szerintem ez egy eléggé lényeges rész. A Jake leszúrása rész pedig nem rossz, vicces, hogy Bella a tarkójánál fogva rángatja ki, de nekem túl sokat dobálta. Mert végül is az is fontos volt, hogy nem ugrott a nyakának... De mindegy, ilyen apróságokon nem akarok fennakadni... :D
    A kisbaba Renéesme nekem sem jött be, annyira természetellenes, és nem az az elbűvölő teremtés, akinek lennie kéne...
    Maga a történet meg.. túl gyorsan túl akartak lenni rajta, spóroltak az idővel, hogy maradjon a végső harchoz, de igazán foglalkozhattak volna vele többet... Oké, a vége tényleg baromi jó lett, de nem kéne elhanyagolni az elejét, mert valójában az a lényeg.
    A harc. Én már a film előtt ki voltam készülve az előzetestől, hogy túlakciózzák a végét, amikor a könyvben nem is csaptak össze... Tudtam, hogy nem hagyják ki, de amikor megölték Carlisle-t, én azt hittem felrobbanok. Apropó, lehet hogy én vagyok hülye, de úgy emlékszem, Carlisle-t is felgyújtották... :D
    Én egyáltalán nem számítottam a végére, annyira meglepődtem és megkönnyebbültem... Miközben egymást ölték, és sorra mindenki meghalt, egyre csak azt hajtogattam, hogy ezt nem csinálhatják meg, hiszen szinte mindenkit megölnek... De valahogy mégsem gondoltam komolyan, tényleg elhittem, hogy képesek rá... De különben szépen átjött az az elkeseredettség, ahogyan harcoltak, a fájdalom, a kín az arcokon... és az is nagyon tetszett, amikor az egyik Volturi, azt hiszem, a Marcus, azt mondta, hogy "végre" amikor megölték... ez valahogy olyan volt, mintha nem szeretné a szerepét. És amikor Seth meghalt... Leah pedig megmentette Esmét.. ez különben képtelenség lenne, de akkor elhittem, hiszen az öccse után lehet, hogy meghalna... Fogalmam sincs, hogyan, de bevettem az egészet. Ó, és azt is meg kell jegyeznem, hogy imádtam, amikor Bella és Edward egymás kezére rakták a kezüket... :)
    Amikor hirtelen csend lett, és ott álltak mozdulatlanul... egyszerűen sokkot kaptam. És annyira boldog lettem, mert sikerült hihetetlenül meglepniük, hűek maradtak a könyvhöz, és mégis beletehették a hőn áhított harcjelenetüket...(ami mellesleg nem tett rosszat a filmnek, főleg a végkifejletet nézve :D) Erre a csavarra nem számítottam, és abszolút királyul oldották meg a dolgot.
    Az utolsó, rétes rész pedig szerintem nagyon szép lett, főleg hogy én érthettem a dolgot, mert aki nem olvasta a könyvet, annak valóban fura lehetett a dolog...Ja, még valami. Bella pajzsa valahogy annyira más lett, mint ahogy én képzeltem, olyan megfoghatatlan... És én hiányoltam, hogy körbevegyen vele mindenkit, hogy ragyogjanak a körvonalai... így megmutathatták volna az erejét.
    A vége főcím tényleg jó volt, a szereplők, hogy szinte mindenki mosolygott, a zene... én végigültem volna a stáblistát is, de kikapcsolták :( És így is mi voltunk az utolsók a teremben a barátnőmmel... :D
    Összességében szerintem jó lett, a film vége kompenzálta az elejének a hiányosságait.
    Hú, egy kicsit hosszú lett, remélem nem fárasztalak le vele, de muszáj volt kiírnom magamból, mert beszélni nem beszélhetek róla, a tesóm ugyanis csak jövő héten nézi meg... :D

    VálaszTörlés