Julia Quinn

Sziasztok!

Az utóbbi egy-két hétben totális Julia Quinn lázban éltem. Korábban is olvastam már tőle két könyvet, már akkor nagyon szerettem, de aztán a könyvtárban nem találtam meg a folytatásokat. Most azonban... Konkrétan minden nap elolvastam egy-egy könyvét, és legszívesebben nem is álltam volna le, de sajnos elfogytak a magyar nyelven megjelent könyvei... 

Aki esetleg nem ismeri Julia Quinnt, néhány szót róla. Történelmi romantikus könyvei vannak, de beleveszi valami teljesen egyedit a könyveibe. Már nagyon sok történelmi romantikust olvastam életemben, az ő könyvei három dolog miatt különlegesek szerintem:

1. Humor

Főleg Julia újabb könyveire jellemző, de a régiekben is felfedezhető a humor. Én sokszor hangosan nevettem a könyveken, és ezt úgy képes beleépíteni, hogy közben nem szakad ki az ember a történelmi környezetből. 

2. Ötletek

Julia Quinn legtöbb könyvéről elmondható, hogy azon túl, hogy adott az érdekes történet, behoz valami pluszot, ami különlegessé teszi az egészet. A Bridgerton családról szóló sorozatában például egy Lady Whistledown nevű (természetesen álnév) hölgy teregeti ki egy röplapban a londoni társaság szennyesét. Nem finomkodik, és olyan apróságokkal sem foglalkozik, hogy legalább megváltoztassa a neveket. Szóval ő afféle korabeli Gossip Girl, ha valaki ismeri a sorozatot. 

3. Átfedések

Julia Quinn több sorozatot is ír, általában egy-egy családra koncentrálva. A Bridgerton családról például nyolc részt is írt, minden egyes gyerek történetét megismerhettük. Aztán ott van még a Bevelstoke sorozat (direkt nem trilógiának hívom, bár magyarul így jelent meg, mert nem kizárt, hogy lesz még több része), és a Smythe-Smith kvartett. 
Ezekben a sorozatokban több átfedés is található. Nem csak az egyes könyvek főszereplői bukkannak fel akár a másik sorozat köteteiben, de akár mellékszereplők is. Vagy kiderül, hogy egy-egy jelenet ugyanabban a bálban játszódik. Vagy például a Smythe-Smith zenei estek mindegyik sorozatban szerepet játszanak. (Legendásan szörnyűek a lányok, semmi zenei érzékük nincs.) Julia elmondta, hogy ez az est már afféle belsős viccé vált az olvasói között, míg végül úgy gondolta, ezek a lányok is megérdemlik a maguk sorozatát. (Smythe-Smith kvartett) 
Ugyanilyen kis belsős tréfa az összes sorozatban felbukkanó könyv, a Miss Butterworth és az őrült (más fordításban bolond) báró. Ez egy pocsék regény, mégis mindenki olvassa a könyvekben. Rendszeresen kapunk belőle vicces részleteket, és az szinte majdnem minden említésnél elhangzik, hogy a főhősnő édesanyját halálra csipkedték a galambok. xD És még azzal is sikerült meglepnie az olvasóit, hogy az egyik könyvéből kiderül, hogy ki írta a könyvet.


Amit még nagyon szeretek Julia Quinnben, az a honlapja. Nagyon érdemes ellátogatni rá, mert elképesztő mennyiségű plusz információt találni. A rajongók kérdéseire is válaszol, és mindenféle érdekességet elmond az egész sorozatokkal, és az egyes kötetekkel kapcsolatban is. Sőt, az újabb könyveihez már előzeteseket is találni a honlapján. 

Na de nem áradozok tovább, még csak annyit, hogy ma éppen azzal sikerült boldoggá tennie, hogy válaszolt arra, amit Facebookon írtam neki. :)

Íme:


Oszd meg Google Pluson

A szerző: Deszy

Deszy a bloggerkedést fanfictionökkel kezdte, azután hamar más területre nyargalt. Jelenleg könyves blogot vezet, Cassandra Clare rajongói oldalát, előzeteseket feliratoz, és próbál képben maradni a kedvenc színészei és sorozatai tekintetében is.
    Blogger Comment

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése