Írók véleménye a fanfictionökről 1.

Sziasztok!

Tegnap találtam ezt Tumblr-en, és nagyon tetszett, és mivel én is érintett vagyok a kérdésben, muszáj megosztanom veletek. :)

Négy író véleménye a fanfiction történetekről. (Aki esetleg nem tudja, mi a fanfiction: "Szó szerint „rajongói irodalom”-nak lehetne fordítani. Használatos rá a ’fanfic’ rövidítés is. A fanfiction valamely rendkívül nagy népszerűségnek örvendő műalkotás rajongók általi „továbbírását” jelenti. Ezekben a művekben hol magát a történetet folytatják, hol csupán az eredeti történet szereplőit mozgatják, az eredeti cselekménytől adott esetben homlokegyenest eltérő történetvezetéssel." - Wikipédia)

Nyilvánvaló, hogy miért megosztó a téma. Hiszen hiába nem jogsértő a dolog elvben, mivel semmilyen anyagi haszna nincs a fanfictionökből azok szerzőinek (kevés kivétellel, erről később írok még posztot szerintem), mégis az írók szellemi termékét használják fel. 

Vannak írók, akik kifejezetten támogatják a fanfictionök íróit (pl. Naomi Novik, a Temeraire sorozat szerzője még egy fanfiction írókért létrejött szervezetben is benne van), és akadnak olyanok is, akik kifejezetten támadják ezeket az elszánt rajongókat, és küzdenek ellene, hogy az ő történeteikhez fanficek íródjanak. (Ilyen például Anne Rice, az Interjú a vámpírral szerzője.)

Ez egy nagyon érdekes kérdés.

De akkor következzen a négy ismert író véleménye!


El vagyok ragadtatva, hogy azt hallom, ennyire szerettétek a Narnia könyveket. Néhány kiadásnak a végén van egy térkép. De miért nem készíthetnétek el a sajátotokat? És miért ne írhatnátok magatok is történeteket, hogy betömjétek a lyukakat a narniai történelmen? Sok utalást hagytam - különösen abban a részben, ahol Lucy és az unikornis beszélgetnek... Azt hiszem, megtettem mindent, amit tudtam.


Nagyon hízelgőnek találom, hogy az emberek ennyire szeretik a szereplőket.


Amíg az emberek nem zsákmányolják ki kereskedelmileg az általam létrehozott karaktereket, és egymásnak írják ezeket, nem hiszem, hogy bármilyen kárt okoznának, és ha az emberek élvezik őket, akkor nyilvánvalóan jó hatása van. Engem nem zavar.


A fanfiction a kultúrának egy olyan része, amely megpróbálja helyreállítani a kárt, amit a rendszerben okoztak, amelyben a kortárs mítoszokat vállalatok birtokolják a nép helyett.
Oszd meg Google Pluson

A szerző: Deszy

Deszy a bloggerkedést fanfictionökkel kezdte, azután hamar más területre nyargalt. Jelenleg könyves blogot vezet, Cassandra Clare rajongói oldalát, előzeteseket feliratoz, és próbál képben maradni a kedvenc színészei és sorozatai tekintetében is.
    Blogger Comment

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése